mandag 12. desember 2011

Peiskos


Jeg elsker peisen min! Det er en gammel koksovn, som stod her fra oldeforeldrene mine bodde her. Jeg fyrer med ved i den, og det fungerer utmerket! Den eneste utfordringen er at kubber i normal lengde er for lange. Men da pappa og noen venner holdt på med ved gikk det sport i å samle avkapp til meg. Det fikk til og med et navn; Karoline-ved ;) De er tydeligvis kresene, for det ble en del sekker på meg! Jeg er lykkelig og varm :)

Det som står oppå er egentlig til te-lys. Den er flott når det er lys i, men desverre blir metallet for varmt, og om det står to lys rett overhverandre smelter det øverste. Hender jeg tenner lys i annenhver, men stort sett bruker jeg den som en settekasse.


Nå som det nærmer seg jul har jeg lagt på kongerøkelse, lukter så godt!

1 kommentar:

Fabelaktig sa...

Så koselig peis! Jeg skulle ønske vi kunne ha det, men vi har ingen pipe og jeg MÅ ha vedovn, vil ikke ha gass..

Ønsker deg og dine en fabelaktig ukesstart, håper dere får tid til litt førjulskos :) Jeg har siste innspurt på jobb, men det roer seg vel ned etterhvert tenker jeg/ håper jeg.

Stor klem fra Maia
Nala logrer og sender våte nesesuss!