mandag 6. august 2012

Oppussingstips!

Mange av oss som blogger maler en del, og malerutstyr må vaskes. På Klikk kom jeg over dette gode tipset fra "Jada243"

Via

White spirit brukes ennå i store mengder for å vaske malerverktøy. Det kan være fristende å bli kvitt den brukte væsken på en enkel og lite miljøvennlig måte - f.eks. rett i avløpet (er vel heller ikke lovlig). Resirkulering er en løsning som både er miljøvennlig og sparer noen kroner. Brukt white spirit tømmes opp i en tom dunk - når dunken gradvis fylles opp og får stått en tid er malingsrestene sunket til bunns. Den klare væsken på toppen tømmes forsiktig over på ny kanne - så er det bare å begynne på nytt . Den resirkulerte white spiriten er så god som ny, kun et lite fargeskjær.

Via

Jeg har en flaske jeg har hellt brukt White spirit over på, men det fallt meg ikke inn at jeg kunne bruke den på nytt! 

Ingen kommentarer: