tirsdag 3. september 2013

Lengesiden, og litt fargelære

Det siste året har vært ganske hektisk! Hadde visst glemt hvor krevende det er å være fulltidsstudent og alenemor! Jeg tok sykepleien da Jojo var liten, begynte da hun var ett. Men da hadde jeg mye mer tid på kvelden, til å studere eller blogge ;) En ni-åring legger seg en del senere, og de få timene som er igjen er det ganske deilig å bare koble helt ut.

Men nå begynner jeg å få hodet over vann igjen. Jeg elsker studiene mine (tegnspråk og tolking) og merker at inspirasjonen kommer tilbake på flere områder.

Kjøkkenet trenger en make-over. Det har det gjort en stund, og jeg hadde bestemt meg, veggene skulle males grå. Men så leste jeg dette forrige dagen... Dagny forteller at "Grått er imidlertid den verste fargen du kan ha på soverommet, og kan gi en følelse av uro og tungsinn, likegyldighet og tiltaksløshet - ikke minst kan den sabotere sexlivet. Nå er ikke akkurat sabotasje av sexlivet et stort problem på kjøkkenet, for min del, men resten gjelder vel for grått generelt! Jeg har ikke lagt sjul på at jeg har slitt med en kraftig depresjon. Selv om det ikke hemmer meg i hverdagen lenger, kjenner jeg at det ligger på lur. Og da er vel ikke noen grå vegger til særlig hjelp for å holde den borte! Så grått er forkastet :) Helt hva det blir vet jeg ikke enda, men jeg vet hva det ikke blir :)


Via

Jeg har tenkt litt tilbake. Til når depresjonen begynte. Jeg har i mange år hatt det litt tungt på våren, men  noe skjedde den våren for 4 år siden. Nå husker jeg ikke nøyaktig når jeg malte stuen og kjøkkenet beige. På fint heter det vel Latte... Sikkert en av de mest brukte fargene i norske hjem, noe som egentlig er ganske skremmende. Jeg tror det var et år eller to før det smalt. På den tiden fikk jeg også migrene, noe jeg aldri har hatt før! Også leser jeg i samme artikkel at "Hvitt har vist seg å være en katalysator for migrene."! Jepp! Hvite vegger skal bort fra hjemmet mitt! Stuen skal riktig nok få beholde to, men det helhvite er jeg ferdig med. Stuen skal få en deilig grønn tapet, som har ligget klar en stund. 

Trina fra Fargerike

Vel. Bloggen vidre kommer til å handle om mer enn bare interiør. Hver søndag setter jeg meg ned og planlegger middager for neste uke. Det tenkte jeg å dele her :) I en hektisk hverdag hjelper dette meg veldig! Jeg har også noen små og store prosjekter jeg har lyst til å sette ut i livet. Noen er fine å gjøre sammen med barn, og noen kan kanskje bli julegaver? Litt interiør blir det så klart, også får vi se om jeg finner på noe mer jeg har lyst til å ha med ;)

Jeg gleder meg til å sette i gang igjen!

Ha en fin uke :)



Ingen kommentarer: